Wycieczka pracowników

Ocena użytkowników:  / 48
SłabyŚwietny

W dniu 21 czerwca 2019 Pracownicy Ośrodka  wraz z siostrami wyruszyli na trzydniową wycieczkę, w której w przeważającej części był pobyt w Polanicy Zdroju. Tam znajduje się dom Sióstr i Ośrodek Szkolno - Wychowawczy. Tu czekały na nas radosne Siostry z kolacją. Następnie w domowej kaplicy modliliśmy się litanią  do Najświętszego Serca Pana Jezusa. Na Apel Jasnogórski wyjechaliśmy do Bazyliki Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin, Patronki Ziemi Kłodzkiej. Tam po apelowej modlitwie mieliśmy możliwość uczestniczenia w iluminacji bazyliki i obmycia się wodą w cudownym źródełku Maryi. Ostatnim akcentem były owocowe lody  Kasi i kolorowa fontanna w Polanicy.

Następny dzień rozpoczęliśmy od Mszy św. w kościele parafialnym znajdującym się w sąsiedztwie domu sióstr. Po śniadaniu udaliśmy się do ustalonego miejsca, by z polanickim biurem podróży wyjechać do Czech. Dojechaliśmy do Adrspachu Skalnego Miasta, gdzie czekała na nas kilkugodzinna wędrówka pomiędzy skalnymi formami, które mają ciekawe kształty. W niektórych miejscach były bardzo wąskie szczeliny. Na jednym z etapów wędrówki płynęliśmy łodzią po jeziorku, które jest dostępne dla turystów tylko w sezonie letnim. Po przejściu całej trasy był czas na mały posiłek i możliwość kupienia drobnych pamiątek i czas odjazdu do Polanicy Zdroju. Po powrocie była pyszna obiadokolacja, a po niej wybraliśmy się by zwiedzić miasto i skorzystać z ujęcia wody Wielka Pieniawa, nie zabrakło też pysznego deseru w miejscowej restauracji.

W poniedziałek 24 czerwca po porannej Eucharystii i śniadaniu wybraliśmy się do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, które jest wpisane na listę pomników historii. Tam, po zwiedzeniu ekspozycji wzięliśmy udział w warsztatach samodzielnego czerpania papieru. Następnie nawiedziliśmy miejscowy kościół parafialny p.w. Św. Piotra i Pawła. Tam widzieliśmy unikatową ambonę w kształcie wielkiej ryby ze skręconym ogonem i z otwartą paszczą, z wnętrza której wygłaszano kazania. W drodze powrotnej do Polanicy odwiedziliśmy dusznicką pijalnię wód, gdzie mogliśmy zaczerpnąć wodę mającą właściwości wspomagające leczenie górnych i dolnych dróg oddechowych.

Po powrocie do domu Sióstr przy ul. Kościelnej, spędzeniu czasu na rozmowie przy kawie i ciasteczku pożegnaliśmy Siostry dziękując za wspaniały pobyt. Wyruszyliśmy do kolejnego domu Sióstr tym razem w Wierzbicach. W drodze nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Strażniczki Wiary Świętej w Bardzie. Tam w modlitwie poleciliśmy  intencje naszych serc i wysłuchaliśmy informacji o bardzo bogatej historii sanktuarium. Do Wierzbic dotarliśmy około godziny 16.00. Zostaliśmy przez Siostry przywitani  pysznym obiadem. Po wysłuchaniu informacji o placówkach prowadzonych przez Zgromadzenie Sióstr Św. Józefa zaprezentowanych przez Siostry sprawujące urząd Dyrektorów placówek   S. Konradę i S. Patrycję, mieliśmy możliwość zwiedzenia ich i spotkania z dziećmi, które tam mieszkają. Spotkanie dało nam wiele radości. Jesteśmy pewni, że to dzięki  entuzjazmowi i gościnności  dzieci, które wraz z Siostrami były naszymi  przewodnikami po rozległym budynku.

W drodze powrotnej do Częstochowy czekała nas jeszcze jedna niespodzianka - odwiedziny u Mamusi i Siostry naszych sióstr S. Sylwii i S. Wery. Bardzo sobie cenimy to spotkanie. Dziękujemy za gościnność, otwarte serca i świadectwo wiary. Jesteśmy ogromnie wdzięczni Panu Bogu nade wszystko za piękne przeżycia, ale także wyrażamy naszą wdzięczność Siostrze Dyrektor Barbarze Wolak za zorganizowanie wycieczki, jednocześnie życząc dobrego wakacyjnego odpoczynku!